onsdag, augusti 19, 2009

När man tänker på någonting annat.

Jag har nästan precis kommit hem ifrån min andra skoldag.
Min huvudvärk har fortfarande inte försvunnit,
och jag var hungrig som ett djur.
Jag skulle äta tacos. Gårdagens tacos.
Som fanns i kylen, som jag var tvungen att värma på.
Jag tog ett bröd, hade på köttfärs.
Tänkte inte så mycket. Eller jo, jag tänkte på någonting långt, långt borta.
Och sedan lite grönsaker.
Glömde som tur var gräddfilen. Gick till micron,
öppnade dörren. Ställde in tallriken.
Tittade på den, en lång stund, som ett fån.
"Men vafan, jag kan ju inte värma grönsakerna i micron!"
Så jag fick plocka bort det ifrån köttfärsen.
Bit för bit fick jag plocka bort gurka, tomat och majs.
När jag sedan skulle göra min andra,
tänkte jag noga på att inte lägga på fel saker.
Kanske lite för noga. För när tallriken väl stod i micron,
och jag skulle ställa tiden,
tog jag av gammal vana 2 minuter.
Som tur var kom jag på det innan det blev försent.
Det kunde ha blivit jävligt äckligt.

Så jag tänkte.
Varför gör jag alltid fel? Varför gör jag alltid bort mig?
Varför är jag så jävla tankspridd?
Jag har tyvärr inget bra svar på det.

Jag klarade mig igenom den andra skoldagen också.
Dock med många gäspningar.
I början var det jobbigt. Att vara i skolan.
Ibland (läs: allt för ofta) ångrar jag att jag bytte skola.
Men mot eftermiddagen kändes det bättre.
Vi har börjat med en ny kurs. Psykologi A.
Det ska bli riktigt roligt. Med katarina från skåne.

2 kommentarer:

emma sa...

otur med tacosen du, men man gör saker av vana bara utan att tänka. Sånt där händer mig för ofta haha.

men jag suger på att förklara hur jag ser ut, men brunt hår, ganska kort typ lite kortare än till axlarna kanske. Jag stod med en yngre tjej med rött hår, minns du mig? :)

penny sa...

Bor också i en lite håla i Dalarna ;)

Vill du gissa här: http://pinuppa.webblogg.se/2009/august/express-fragan.html