onsdag, augusti 12, 2009

Hjärta av sten

Jag har precis läst ut en bok. Stenhjärta heter den. När jag valde boken för sisådär en månad sedan och läste på baksidan såg jag att den handlade om kärlek. Om en tjej som är kär i en kille som inte ger henne en blick och som dessutom redan har en tjej. "Perfekt" tänkte jag, eftersom att jag kände igen mig. Jag tycker om sådana böcker, där man känner igen sig i handlingen. (Inte för att jag är kär i någon just nu. Men det är en annan historia.) Men nu när jag har läst boken inser jag att alla böcker om kärlek slutar på samma sätt. (För det mesta.) Och i verkligenheten också. (För det mesta.) Och jag tänkte att "det här är sista gången jag läser en jävla kärlekshistoria." För jag är egentligen inte alls på det humöret, att läsa om eller tänka på eller lyssna på kärlekshistorier. Eftersom att jag inte har mycket annat för mig tänkte jag läsa ännu en bok. Valet står mellan Twilight eller inte Twilight. Det blir nog.. inte Twilight. (För första gången någonsin.)

Inga kommentarer: