söndag, augusti 09, 2009

Inspiration

Jag vet inte varifrån den kom. Eller varför.
Men det flög sig på mig och började skriva.
Jag pratar så klart om inspirationen.
Så jag har skrivit. Några låtar.
Och jag hoppas att min syster förstår att de är bra.
Och att hon gör musik till dem.

Du lyser så klart
som vilken stjärna som helst
Du kommer aldrig slockna

ditt ljus ger mig kraft

när jag förtjänar det som minst


Men det bästa av allt

Du lyser endast för mig


Jag har förresten kommit på en sak.
När jag för ett tag sedan lyssnade på
Ok baby det är dags att vi ska vinna allt
insåg jag vad låten handlar om.
Eller, handlingen hade jag nog klart för mig ifrån början.
Men jag fick en bild. Jag fick många bilder i huvudet.
Som om en film visades.
Det var förjävligt fint.
Och jag började gråta.

1 kommentar:

linda sa...

jag brukar också få bilder i huvudet när jag hör låtar.
och jag tycker du ska fortsätta skriva skriva låtar som syster din sjunger. det kan inte bli finare då <3