torsdag, augusti 20, 2009

Farliga lekar

Hej allihopa!
Just nu sitter jag och dricker te
Det börjar bli en vana nu.
Inför hösten.
Minst två koppar om dagen!

Det ÄR sjukt jobbigt att börja skolan.
Ändra dygnsrytm och allt det där.
Jag somnade på bussen.
Jag har lätt för att somna på bussar,
och jag gör det väldigt ofta när jag åker hem.
Det lustiga är,
jag vaknar alltid på samma ställe. Alltid.
Jag brukar vakna till ibland, lite innan jag är framme
men när jag kommer till det där stället
blir jag alltid helt klarvaken.
Det är himla random.
Jag har faktiskt ingen aning om vad det beror på.
Förra året, pratade jag med en kompis
som också åker med den bussen hem.
Han vaknar också precis där.
Alltid vid den där rondellen.

Just nu ska jag bara ta det lugnt,
läsa några bloggar.
Och senare blir det träning.
Imorgon är uppvisningen. Hjälp!
Men jag försöker intala mig att det kommer gå bra.
Det kommer gå bra!
På tal om cheerleading.
Jag agerade topp i skolan idag.
Vi hade utedag med alla tvåor och lekte olika lekar.
Den ena gick ut på att man skulle göra ett torn,
så högt som möjligt.
Jag stod raklång på Eriks axlar.
Och han är nästan två meter lång.
Vi var högst i alla fall.
Samtidigt som vi stod där,
var en annan grupp bredvid oss och lekte.
Man skulle hämta en toaborste,
på en plastmatta med såpa och vatten på.
Två och två, den som var först tillbaka.
Det slutade med en sprucken tand och ett rejält blodbad.
Killen fick åka in till sjukhuset, ett hack under ögat fick han också.
Stackarn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackarn, indeed. Varför ska allting skita sig? Får nog lägga till den funderingen i nästa blogginlägg.

linda sa...

det måste ha gjort jävligt ont! ;o
och det kommer gå bra imorgon, jag kommer och hejar (y) <3