tisdag, augusti 18, 2009

Back to school II

Jag är hemkommen ifrån första dagen i skolan.
Min huvudvärk tar död på mig.
Den nya klassen är trevlig. (nog för att de flesta är från min gamla klass)
Jag kom på mig själv med att sakna några stycken.
Som inte går i min klass längre. Jag träffade en av dem
när jag skulle åka hem idag. Emma. Hon är fin.

Jag köpte förresten en tröja idag.
Som en "första skoldagen tröja" ungefär.
Den var på rea. 119 kr. Egentligen kostade den 400.

Jag tycker väldigt mycket om killkläder.
Jag ska börja köpa mer killkläder.
Eller så ska jag skaffa mig en jävligt bra killkompis.
Som har jävligt bra klädsmak.
Som jag kan låna kläder av ibland!

Det kändes egentligen rätt bra.
Att ta bussen till skolan. Det ska bli skönt att börja en massa
nya kurser.
Och jag har fyllt min mobil med massor av musik.
Musik som jag lyssnade på för ett år sedan
som jag förknippar med hösten.
Det gör mig lite pepp på höst faktiskt.

Och förresten! När jag stod inne i provhytten på JC
hörde jag en låt med Tokio Hotel.
Musik som jag lyssnade på för ungefär 2 år sedan.
Och jag insåg hur bra TH egentligen är.
Jag frågade mig själv; varför lyssnar jag inte på det här längre?
Jag hade inget bra svar, så jag ska nog ladda min mobil, igen.


Tokio Hotel - Love is dead
Relient K - Be my escape
Something Corporate - Konstantine
Jack's Mannequin - La la lie
Acceptance - Different

2 kommentarer:

Los Colorad sa...

Hoppas din huvudvärk blev bättre sen :) Jag saknar också massa sköna personer från Sp1b. Moonsoon med Tokio Hotel är fett bra, men det vågar jag egentligen inte erkänna :)

emma sa...

Ja, jag stod också längst fram.
jag tror jag såg dig, jag hörde iaf folk som prata dalamål bredvid mig om jag minns rätt xD